Què és el 10%?

En el taller de matemàtiques d’aquesta UT, un dels recursos que treballem és el percentatge. Com bé ho han dit els alumnes, estem acostumats de veure’ls molt sovint en el nostre dia a dia (eleccions, descomptes, tauletes de xocolata, etc...) però... què és un percentatge?

Per tal d’esbrinar-ho, els alumnes han hagut de buscar el 10% d’una quantitat. Els he proposat de treballar amb llenties. De seguida uns quants han entés que havien d’agafar 100 llenties. Quan tots les van tenir, de manera individual, han intentat separar el seu 10%. Tot i haver seguit diverses maneres d’arribar-hi, tots han coincidit amb agafar 10 llenties. A partir d’aquí, hem fet diversos percentatges més.

Un cop clar aquest concepte, els he proposat de pensar amb quin resultat podria ser el 10% de qualsevol quantitat acabada amb 0. Així doncs els he proposat diverses quantitats (220, 170, 450). De mica en mica tots han aconseguit esbrinar que s’ha de dividir la quantitat donada entre 10 i que aquesta operació és molt senzilla ja que simplement s’ha de treure el zero a la quantitat donada.

Al tornar de vacances haurem de buscar quin càlcul s’ha de fer per coneixer el 10% d’una quantitat que no acabi per 0. Ja us tindrem al corrent de les nostres descobertes!












Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Matemàtiques entre iguals